středa 19. března 2014

Od semínka... k semínku :-)

Z fazolek byly děti nadšené, tak jsem je ještě nechtěla hned opustit. A protože v CD skleníčku se na ně nedalo sáhnout, přichystala jsem si tentokrát ohmatávací a zkoumací objekty. Nejdřív si děti prohlédly suché tvrdé fazole, mohly do nich zkusit kousnout, rýpnou nehtem, očuchat je. Potom jsem jim dala fazole, které byly den namočené ve vodě. Děti hned porovnávaly, jak jsou ty druhé větší, měkčí, jde jim sloupnout slupka a dají se rozkousat a SNÍST :-) Zdá se, že chuť je neoblíbenější smysl. Nakonec každý dostal v malé zkumavce jednu týden starou klíčící fazolku, kterou si někteří prohlédli opravdu důkladně a rozložili ji na prvosoučástky, jiní si ji schovali na doma.
Původně jsem myslela, že se pokusíme fazolky poskládat podle velikosti jako předstupeň k životnímu cyklu, nakonec si byly ale tak podobné, že to moc nešlo. Životní cyklus fazole jsem pro děti připravila vytištěný černobílý a k tomu stejné obrázky barevné na přiřazení. Zapomněla jsem ty barevné doma vystříhat a vzpomněla si na to na poslední chvíli, kdy už nebylo dost času. A v tu chvíli mě napadlo, že děti přece mohou stříhat samy, jenom jsem jim z A4 nastříhala pruhy, které pak už většina dětí zvládla samostatně rozstříhat.



Jinak s fazolemi bychom si asi mohli hrát do nekonečna. Už jenom třeba třídění těch nepřeberných druhů a barev, počítání, nebo třeba lovení pokladů v míse plné fazolek - taky se v nich tak rádi probíráte? Tak proč se v nich třeba někdy nevykoupat? Anebo si jen tak stavět...

Zdroj: http://3.bp.blogspot.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat