čtvrtek 3. října 2013

Jehličnany a listnáče

Po dlouhém přemýšlení jsem se rozhodla věnovat říjen stromům. Nestlihla jsem se v knihovně podívat do žádných knížek s básničkami pro děti, takže jsem  použila tu jedinou, kterou se mi podařilo vygooglit:

Nejdřív malé semínko, 
povyrostlo malinko. 
Rostlo, rostlo, čím dál více
až z něj byla borovice.

Dětem se moc líbila, nadšeně se mnou cvičily a rostly.
Pak jsem jim rozdala tašky ať nasbírají vše, co zajímavého padá ze stromů. Přitom jsem chodila s nimi a malinko radila a ukazovala, bohužel stromů nebylo v parku moc na výběr - javor, akát, jasan. Sbírání byla ale zábava a navíc docela fyzicky náročná aktivita, jak děti šplhaly do svahu a běhaly zpět dolů. Nasbírané poklady jsme pak společně třídili na čtyři hromádky: listy, plody listnáčů, jehličí, šišky. K této jednoduché aktivitě jsem se inspirovala zde. Bohužel jehličnany v blízkém okolí nebyly, tak jsem je tahala z vlastní předem připravené tašky. Největší nadšení vyvolala semena ořešáku, která ale místo na hromádce skončila v bříškách.
Chtěla jsem, aby si děti kromě samotné aktivity něco odnesly i domů, takže měly připravené čtvrtky s předkreslenými čtyřmi okýnky, kam měli nalepit jednotlivé listy, jehličky nebo semínka. Bohužel jsem předem nevyzkoušela vše a lepidlo bylo zaschlé. Druhá varianta s obtiskáváním se ukázala v polních podmínkách jako dost náročná. Neukázala jsem dětem dost názorně co kam tiskat, takže obtisky byly ve špatných okýnkách. Pomůcek nebylo dost, takže některé děti nestihly obtisky dokončit, a nebylo pořádně kde se umýt. Objevila se únava, žízeň i hlad a tak jsme se už co nejrychleji vrátili.
Napoprvé jsme to zvládli a příště už budu zase o něco zkušenější.


Žádné komentáře:

Okomentovat