středa 19. února 2014

Foukej, foukej

Netroufám si v herně s kobercem na pokus "co plave", tak mě nadchlo, když jsem objevila jako inspiraci podobný pokus s foukáním - které předměty se dají odfouknout? Připravila jsem si pro děti hromádku předmětů a pracovní list s fotkami.


Postupně jsme zkoušeli, co se nám podaří odfouknout - to děti ve svých listech zakroužkovaly, neodfouknutelné předměty přeškrtaly. Pro některé nebyl tenhle systém vyplňování úplně přehledný, možná by lépe posloužila nějaká tabulka podobně jako na výše zmíněný vodní pokus. A taky by šlo nechat děti předem tipovat - což jsme dělali společně jenom slovně.
Když jsme vše odfoukali, ukázala jsem dětem ještě obrázkovou stupnici síly větru, kde je hezky vidět, že něco jiného dokáže vánek  a něco jiného vichřice. A nakonec jsme si ukázali tornádo v zavařovací sklenici. Našla jsem k tomuto pokusu hodně odkazů, ale až vlastní zkušenost ukázala, že ne vždy je to tak ideální. Mycího prostředku je potřaba dát opravdu dostatek, ne jen malou kapičku. A taky pokud se přidají třpytky, trochu to sníží účinek detergentu, takže o to víc je ho potřeba. Důležité je taky osvětlení a mám pocit, že možná hraje trochu roli i tvrdost vody nebo množství chloru - nám se pořád voda okolo víru nějak kalila, takže tornádo nebylo vždycky tak dobře vidět. Ale několik hezkých jich přece jen děti viděly. Trochu jsem měla obavu dát jim sklenici do ruky - to ten zpropadený koberec. Takže doma doporučuju vyzkoušet:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat