středa 26. února 2014

Co umí vítr

Když jsem připravovala téma o větru, včas jsem sama sebe zarazila, aby toho opět nebylo moc. Bylo mi ale líto vynechat výrobu větrníčku, tak jsem si ji schovala na další týden. Kromě toho by bylo určitě zajímavé si povídat o tom, co všechno vítr dokáže, kde je užitečný. Na začátek jsme si kromě úvodní básničky připomněli, jak se umí točit tornádo a pak jsem ukazovala dětem obrázky věcí, které pohání vítr - větrný mlýn, větrná elektrárna, dokonce i větrná studna, plachetnice, paraglide, větroň, ale i takové speciality jako windsurfing nebo kiteboarding na sněhu. A nezapomněla jsem ani na plachtící ptáky a cestující semínka.
Děti se na větrníček nedočkavě těšily, protože jsem jim ho už minule slíbila. Trochu jsem si pohrávala s myšlenkou zkusit znovu fotonávod, ale pak jsem ji zavrhla. Inspirovala jsem se nejvíc fyzikálními experimenty pro školáky a kromě papírů a špendlíků jsem si připravila špejle, které měli na konci napíchlý odkrojené kolečko z korkové zátky. Nechala jsem každého vybrat si barvu papíru na větrník a na papírový čtverec rozkreslila čáry, které měly děti nastřihnout. Někteří potřebovali dva pokusy, než pochopili přesně, kudy stříhat, ale nakonec to všichni úspěšně zvládli. Snažila jsem se pomáhat co nejméně, spíš jen ukázkou nebo radou. Druhým krokem bylo propíchání dírek špendlíkem, to už jsem některým dětem musela udělat - ale spíš proto, že vše docela dlouho trvalo a začala se objevovat netrpělivost a roztěkanost. Nakonec děti navlékli korálky a propíchané díly jsem jim složila a zapíchla do připraveného korkového kolečka na špejli. Radost z hotových větrníků byla obrovská, hlavně to zjištění, že fungují a opravdu se točí
A na doma jsem ještě rozdala dva větrné mlýny.


Žádné komentáře:

Okomentovat