středa 23. dubna 2014

Hnízda

Marjánčino hnízdo
Chtěla jsem dětem ukázat, jak rozmanitá můžou být ptačí hnízda i ptačí vejce. A protože zrovna žádnou domácí sbírku vajec nemáme, sáhla jsem v knihovně po bohatě ilustrované knížce Ptáci. Kromě mnoha druhů vajíček i hnízd tam byly i krásné fotky líhnutí minutu po minutě, a také postupného opeřování holátek v hnízdě.
A právě hnízdečka jsem zkusila s dětmi vyrobit. V lese plném různých stromů a rozmanitých materiálů by určitě šlo udělat skoro opravdová hnízda. My jsme se museli spokojit s parkem, kde bylo navíc čerstvě posekáno, takže materiálu nebylo moc. Připravila jsem děrovaná kolečka z pěnovky, aby si děti do dírek prostrkaly a propletly, co bude po ruce. No, moc toho opravdu nebylo, takže většina hnízd byla z pampelišek.
Do hotových hnízdeček jsme pak dodělali vyjíčka z domácí modelíny. Měla jsem základní bílou a do ní děti míchaly barevné kousky, podle vajíček, která jsme si předtím prohlédli v knížce. Byla jsem překvapená, jak dlouho děti u výroby vajíček vydržely, a teké kolik dinosauřích se mezi nimi nakonec objevilo.  

Klárčino (vzadu) a moje (vepředu). Klárka byla tentokrát doma s výronem kotníku. Takže si hnízdo vyrobila rozstříháním suché kytice od mých narozenin. Koneckonců, i ptáci berou, co je zrovna po ruce. Nebo po zobáku?

Žádné komentáře:

Okomentovat