středa 30. dubna 2014

Kukačky a vlaštovky

Když jsme minule vyráběli hnízda, chtěla jsem dětem povědět něco o hnízdním parazitizmu. Ještě že máme doma velkou zásobu barevných víček od pet lahví a batole, které mi v pravý čas připomnělo, kam sáhnout. A když už jsem myslela na kukačku, vzpomněla jsem si i na půvabnou knížku Františka Skály Čimčarara, čim, čim. Vlastně by mě docela zajímalo, jestli ji skutečně napsal TEN František Skála, nebo je to jen shoda jmen. Patřila každopádně mezi mé i Klárčiny oblíbené, a básničkové popěvky opravdu krásně imitují melodii jednotlivých ptačích druhů. Tak jsem si přibalila a s dětmi jsme si ji celou přečetli.
Potom jsem rozmístila ptačí hnízda - tácky - s různě barevnými víčky a děti jako kukačky měly snášet svá vajíčka, tak, aby měla stejnou barvu a původní majitel hnízda je nepoznal. Princip se mi ale nejspíš úplně vysvětlit nepodařilo, protože děti hnízděčka přenášely nebo se snažily na vejcích sedět. Ale barvy už rozhodně umějí všichni bezpečně, žádná kukačka to nespletla.
A abychom ještě trochu využili venkovní možnosti rozletu, poskládali jsme si jednoduché papírové vlaštovky - šipky. Kdybychom nemuseli zpátky do školky, tak nejspíš pořád ještě házíme ze zídky dolů...
Zdroj: http://www.ckrumlov.cz/

1 komentář: