středa 2. dubna 2014

Jedlé kořínky

Protože jsme opět mohli ven, prozkoumali jsme zblízka několik rostlinek, které děti s velkým nadšením nosily ukázat. Už na první pohled byl vidět rozdíl mezi jednotlivými druhy - trávy mají kořeny rozvětvené, pampeliška zase jeden silný kulovitý. Na můj dotaz, jestli děti někdy kořínky jedly, nikdo neodpověděl souhlasně. Zato všechny to chtěly zkusit. A když jsem "kořínky" vytáhla, nadšeně se vrhly na ochutnávání. Překvapilo mě, s jakou chutí se pustily nejen do mrkve, ale i do petržele. Zato zázvor, ač na malé plátky, moc velký úspěch nesklidil. Na vzniklé grimasy jsem bohužel foťák připravený neměla.
S kořínky i kořeny se samozřejmě dá hodně experimentovat, nejvíc asi s těmi mrkvovými. Já jsem chtěla dětem ukázet, že z kořenu může začít znovu růst původní rostlinka, což se obvykle dělá na tálíři s hlínou, vatou nebo pískem. Mně samotnou ale zajímalo, jestli kořen nezačne po namočení pouštět další malé postranní kořínky, a navíc talířek by asi  děti těžko domů donesly. Proto jsme ukrojené vršky kořenů napíchali na párátka, dali do průhledných zkumavek a zalili vodou. Tahle zkumavková varianta začala docela rychle plesnivět, tak nevím, jestli by to na talířku bylo podobné. Každopádně by mě zajímalo, jestli někomu vyrostl zázvor, nám tedy ne :-)


3 komentáře:

  1. Jani, nam zazvor vyrasil omylem v podpalubi plachetnice v prostoru pod podlahou - ve tme, trochu vlhku a v 30 stupnich ve dne v noci.

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, nam zazvor vyrasil omylem v podpalubi plachetnice v prostoru pod podlahou - ve tme, trochu vlhku a v 30 stupnich ve dne v noci.

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravicko, zazvor jsem zkusil podle videonavodu dat pres noc do teplé vody a druhy den klasicky do studene vody asi na 24 hodin. Pote jsem ho zasadil do hliny a asi za 2 tydny se objevil prvni klicek.

    OdpovědětVymazat